19 Νοε 2014

Μουσταλευριά Με Πετιμέζι




Τις προάλλες, το μάτι μου έπεσε πάνω σε ένα μεσημεριανό την ώρα που έφτιαχναν μουσταλευριά. Βρε λες;(σκέφτομαι). Χωρίς λοιπόν δεύτερη σκέψη, ανοίγω το ''μαγικό'' ντουλάπι της κουζίνας μου και αρχίζω το ψάξιμο. Μούστος όμως, πουθενά! Και ξάφνου, θυμάμαι ότι ανάμεσα στα πράγματα που μου έστειλαν τα ξαδέρφια μου από το χωριό, υπήρχε και ένα μπουκάλι με πετιμέζι. Θα μου πείτε πως τη μουσταλευριά συνήθως τη φτιάχνουμε με μούστο. Ε και; Μούστο μπορεί να μην έχουμε , έχουμε όμως  πετιμέζι. Και τι πετιμέζι! Ναι, ναι πολύ καλά καταλάβατε ότι πρόκειται για εκείνο το πετιμέζι που χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε τα περίφημα κουλουράκια με πετιμέζι. Φοράω λοιπόν την ποδιά μου και φύγαμεε!




υλικά:
(για 6-8 μπωλ)

7 κούπες νερό
2 κούπες αλεύρι
2 κούπες πετιμέζι
κανέλλα
καρυδόψιχα
σουσάμι

προαιρετικά: ξύσμα και χυμό ενός μικρού πορτοκαλιού ή λεμονιού


Εκτέλεση:

Σε ένα μεγάλο μπωλ, ανακατεύουμε καλά με το σύρμα, το νερό με το πετιμέζι.

Το μισό μείγμα το ρίχνουμε σε μια κατσαρόλα και το ζεσταίνουμε. (εγώ το έβαλα στο 7 γιατί η κουζίνα μου έχει από το 1-9)

Στο άλλο μισό, προσθέτουμε το αλεύρι και το ανακατεύουμε συνεχώς μέχρι να διαλυθεί εντελώς.

Στη συνέχεια, ρίχνουμε στην κατσαρόλα και το μείγμα με το αλεύρι και το ανακατεύουμε συνεχώς καθώς βράζει.

Όταν αρχίζει να πήζει, προσθέτουμε το χυμό και το ξύσμα του πορτοκαλιού ή του λεμονιού, χαμηλώνουμε τη φωτιά(από το 7 το πήγα στο 4) και περιμένουμε να δέσει ανακατεύοντας συνεχώς (πάντα με ξύλινη κουτάλα).

Μοιράζουμε το μείγμα μας στα μπωλ και αφού μισοκρυώσει πασπαλίζουμε την επιφάνεια με κανέλλα, καρυδόψιχα και καβουρδισμένο σουσάμι.

Αν περισσέψει, λέω αν, καλύπτουμε τα μπωλ με μεμβράνη και τα διατηρούμε στο ψυγείο.
Και αυτό ήταν όλο!




Σας φιλώ γλυκά,

Αngie



Ιδέες-Προτάσεις: Tη στιγμή που ρίχνουμε το μείγμα με το αλεύρι στην κατσαρόλα, αν θέλουμε προσθέτουμε και λίγη από την καρυδόψιχα.

Για έξτρα γεύση, πριν ρίξουμε τη μουσταλευριά στα μπωλ μας, τα πασπαλίζουμε επίσης με την κανέλλα, την καρυδόψιχα και το σουσάμι.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...